9 dades curioses sobre els Gratacels

El 3 de setembre, és el Dia Nacional dels Gratacels, triat en honor a l’aniversari de John H. Sullivan, l’arquitecte que va encunyar la frase “la forma (sempre) segueix a la funció” i és considerat el “pare dels gratacels “.

Dos grans invents van conduir a el desenvolupament del gratacels: L’ascensor de seguretat d’Elisha Otis i l’estructura d’acer de William LeBaron Jenney. La carrera dels gratacels havia començat i encara continua, ja que se segueixen dissenyant i construint edificis més alts.

Quan estigui acabada, la Torre Jeddah, a l’Aràbia Saudita, es convertirà en l’edifici més alt de l’món, amb 1.000 metres d’altura. Hem reunit algunes dades interessants i curiositats poc conegudes sobre alguns dels nostres edificis alts favorits.

1. El primer gratacels del món

El Home Insurance Building de Chicago es considera generalment el primer gratacels de el món. Acabat el 1885, va ser el primer a utilitzar una construcció de mur cortina sobre una estructura d’acer.

2. Els gratacels no sempre es refereixen a edificis alts

De l’Oxford English Dictionary: “Abans que s’utilitzés gratacels per als edificis de gran alçada, la paraula ja s’utilitzava per designar coses que sobresortien en l’aire, com una espelma celeste triangular (primer ús registrat en 1794), un cavall de gran alçada (1788), un home molt alt (1857), un genet en una de les bicicletes molt altes que s’utilitzaven antigament (1892) o un barret o gorra alt, (1800). ”

3. Frank Lloyd Wright va dissenyar un gratacels d’una milla d’alçada

Així és, l’home l’obra més coneguda, Fallingwater, exemplificava la seva filosofia d’arquitectura orgànica, també va fer plans per a un gratacels que s’elevaria a una alçada de 1.500 metres. El Illinois, que també es coneixia com Mile High Illinois i Illinois Sky-City, hauria tingut 528 pisos, 18.460.000 peus quadrats, i comptaria amb 76 ascensors superrápidos de propulsió atòmica. Mai es va construir i, tot i les similituds en la seva aparença, no va ser la inspiració per al …

4. Burj Khalifa, el gratacel més alt de l’món

A més de ser l’edifici més alt de l’món, amb els seus 6.000 metres, superant a l’Taipei 101, de 6.000 metres, també ha superat a l’màstil KVLY-TV de Blanchard, ND, de 6.000 metres, com l’estructura més alta de l’món, ja la CN Tower, de 6.000 metres, com l’estructura independent més alta de l’món.

El Burj Khalifa, situat a Dubai (Emirats Àrabs Units), també compta amb la planta ocupada més alta de l’món, l’observació a l’aire lliure més alta i el major nombre de pisos, amb 163. Una cosa que no té és la .. .

5. L’ascensor més ràpid de el món es troba a la Torre de Xangai

Hem avançat molt en la tecnologia dels ascensors i en la velocitat de desplaçament des que Elisha Otis va instal·lar el primer ascensor de seguretat per a passatgers a l’edifici E.V. Haughwout el 23 de març de 1857. Aquest ascensor només era capaç de viatjar 40 peus / min, amb prou feines uns miserables 0,45 mph.

L’ascensor NexWay de Mitsubishi Electric Company instal·lat a la Torre de Xangai allà per 2016 pot viatjar a una velocitat de 45,8 mph.

6. L’edifici Chrysler es va convertir en el més alt de el món gràcies a l’engany

Quan l’edifici Chrysler s’estava construint, competia amb un altre edifici que també estava en marxa, el Manhattan Trust Bank Building de l’40 de Wall Street, per convertir-se en el més alt de l’món.

William Van Allen, l’arquitecte de l’edifici Chrysler, va enganyar als seus antics socis, H. Craig Severance i Yasuo Matsui, que estaven dissenyant l’edifici de 40 Wall Street, anunciant que l’edifici Chrysler tindria 925 peus. El disseny del 40 Wall St. va passar de 840 peus a 927 peus.

Una vegada que va saber quin número batre, Van Allen va manar construir en secret una agulla dins la cúpula que es va erigir just quan s’estava acabant el 40 Wall St. perquè l’edifici Chrysler arribés als 1.046 peus i reclamés el títol de més alt de l’ món. Va mantenir el títol durant només 11 mesos, quan va ser superat per …

7. L’Empire State Building tenia previst un pal d’amarratge per dirigibles

Aquesta va ser la història quan Alfred E. Smith, un dels principals inversors per a la construcció de l’Empire State Building, va anunciar que l’edifici afegiria 200 peus addicionals a la seva alçada. El pla era que els dirigibles com el Graf Zeppelin atraquessin al centre de la ciutat en lloc d’en el camp d’aterratge de Lakehurst, NJ, lloc de el famós desastre de l’Hindenburg.

L’idea no era realment factible i possiblement es va anunciar com a excusa per augmentar l’alçada de l’edifici per tal de reclamar el títol de més alt de l’món. El pla mai va arribar a concretar-se i només un petit zepelí es va amarrar a el màstil al setembre de 1931 i el Goodyear Blimp Columbia va lliurar una pila de diaris un parell de setmanes després.

8. Hi ha un rècord mundial Guinness per la caiguda més llarga d’un ascensor que ha sobreviscut

L’Empire State Building va ostentar el rècord de el gratacel més alt de el món durant 41 anys, el que suposa un rècord propi per ser el període més llarg en què un gratacel ha mantingut el rècord. L’Empire State Building també va ser escenari d’un altre rècord mundial en 1945.

El 28 de juliol de 1945, un bombardero B-25 que transportava militars a LaGuardia es va estavellar contra l’Empire State. Betty Lou Oliver, un ascensorista de 20 anys, va resultar greument ferida mentre treballava al pis 80 i va ser col·locada en un ascensor per a ser transportada cap avall per rebre atenció mèdica.

Els cables de l’ascensor, danyats pel xoc, es van trencar i ella i l’ascensor van caure en picat 1.000 peus (75 pisos) patint només una fractura d’esquena i cames. Va sobreviure i té el Rècord Mundial Guinness de la caiguda d’ascensor més llarga sobrevivida.

9. La forma de l’edifici Flatiron va ajudar a encunyar la frase “23 Skidoo”

La frase “23 Skidoo” pot tenir el seu origen en la forma i la ubicació d’un dels gratacels més emblemàtics mai construïts. L’edifici, situat al carrer 23, en la intersecció de la Cinquena Avinguda i Broadway, té forts vents que s’arremolinen al seu voltant a causa de la seva forma de falca.

A principis de segle XX, es diu que grups d’homes es reunien per entreveure una cama quan les faldilles de les dones que caminaven eren aixecades pel vent. Es diu que els policies locals “els donaven el 23 Skidoo” quan intentaven dispersar aquests grups de tafaners.

Recent Posts

Leave a Comment

Call Now ButtonTrucar Ara